Tarptautinio Erasmus+ projekto ,,European Rainbow. The Guide to teach European Citizenship“ dalyviai Lietuvoje (2018-10-15)

Rugsėjo 24-28 dienomis Lietuvoje vyko tarptautinio Erasmus+ projekto ,,European Rainbow. The Guide to teach European Citizenship“ susitikimas. Projekto veiklos vyko Visagino ,,Žiburio“ pagrindinėje mokykloje. Didžiausias dėmesys  buvo skiriamas metodų, ugdančių mokinių vertybines nuostatas, pristatymui  ir praktiniam taikymui. 

Terminų žodynas metodą  apibrėžia kaip sąmoningai pasirinktą veikimo būdą užsibrėžtam tikslui pasiekti. Ir nors pedagoginėje literatūroje yra daug diskutuojama apie įvairių metodų veiksmingumą, vieningai sutariama, kad didžiausio efektyvumo pasiekiama aktyviais ugdymo metodais, kada mokinys įsitraukia į veiklą, o ne esti pasyvus klausytojas. 
Būtent aktyvių mokymo metodų taikymas ir vyko projektiniame susitikime. Čia kiekviena šalis kaip projekto dalyvė ne tik pateikė savo metodą, bet ir sudarė galimybę projekto dalyviams tapti  pateiktų metodų aktyviais dalyviais.  
22 mokiniai iš skirtingų šalių (Italijos, Bulgarijos, Lietuvos, Lenkijos, Slovakijos, Portugalijos ir Graikijos) buvo padalinti į 4 komandas. Ant stalo buvo išdėlioti lapeliai su tikromis ir tariamomis vertybėmis. Mokiniams reikėjo išrinkti svarbiausias vertybes  ir apibendrinti, kodėl buvo pasirinkti būtent tokie variantai. Tai skatino mokinius ne tik įsigilinti į fundamentaliųjų vertybių svarbą, bet ir jas apginti. 
                      Kito metodo taikymo metu reikėjo komandose paruošti trumpus  vaidinimus pagal duotas situacijas. Pavyzdžiui, į Maskvos mokyklą atvyksta vaikinukas iš Brazilijos, tačiau vienas mokinys iš jo tyčiojasi. Vaidybinės situacijos metu turėjo atsiskleisti, kaip derėtų reaguoti kitai klasės daliai ir mokytojui. Tokia praktinė simuliacija leido mokiniams suvokti, kokie turėtų būti  teisingo elgesio modeliai analogiškoje situacijoje. 
                      Taikant dar vieną metodą mokiniai buvo paskirstyti 2 grupes ir turėjo kuo greičiau iš savo kūnų sudėlioti tam tikrą raidę ar geometrinę figūrą. Tai skatino bendradarbiavimą ir lyderystę. 
                     Atlikdami lietuvių pasiūlytą metodą mokiniai padalino į dvi komandas. Salės centre buvo išdėliotos kortelės su vertybių pavadinimais. Mokytojas skaitė vertybių sąvokų apibrėžimus, o mokiniai turėjo suprasti, apie kurią vertybę kalbama, ir nubėgę kuo greičiau į salės centrą paimti atitinkamą kortelę.  
                     Be abejo, mokiniai galėjo išreikšti ir savo kūrybines idėjas. Buvo pasiūlyta kūrybinė užduotis: iš plastilino reikėjo sulipdyti figūras, atspindinčias tam tikras vertybes. Čia reikėjo ne tik susitarti dėl bendros vizijos, reikėjo įveikti ir kultūrinius skirtumus, nes skirtingose šalyse vertybių simboliai nebūtinai sutampa. 
                    Dar vieno grupinio metodo metu buvo pateiktos kortelės su nusivylusių, nuliūdusių ir susikrimtusių žmonių nuotraukomis. Reikėjo parašyti hipotetines tezes, kas tiems žmonės galėjo atsitikti, kokia yra jų liūdesio priežastis. Visa  tai mokė empatijos. 
                  Ypač projekto dalyviai buvo sužavėti portugalų pasiūlytu metodu. Jo metu visi mokiniai sustojo ratu ir užsimerkė. Ant kiekvieno kaktos buvo priklijuotas spalvotas (žalias, raudonas, oranžinis arba geltonas) lapelis. Mokiniai atsimerkę turėjo sudaryti grupes. Nebuvo paminėta, kad susigrupuoti reikia pagal spalvas, tačiau visi susibūriavo kartu su tokios pačios spalvos lapelį ant kaktos turinčiais dalyviais. Vienas mokinys neturėjo jokio lapelio, jokios etiketės, todėl jis liko vienas – apie jį niekas nepagalvojo. Šia veikla buvo norima pabrėžti, kaip svarbu būti tolerantiškiems ir negrupuoti žmonių pagal jų rasę, kalbą, kultūrą ir panašiai. 
                  Na, o aktyvių metodų dieną užbaigė mokyklos šeimininkų organizuotas žaidimas  ,,Paslaptingas žiburys“. Mokiniai atlikdami  užduotis, kurios buvo sumaniai paslėptos įvairiose mokyklos erdvėse, pastatė  savųjų vertybių žiburį. Tad Erasmus+ projekto „European Rainbow. The Guide to teach European Citizenship“   praktinės veiklos atskleidė, kad mokytis galima ir kitaip: įdomiai, aktyviai, dalinantis patirtimi tarp šalių bei perimant geriausius Europos Sąjungos šalių pavyzdžius.  
Žinoma, projektinio susitikimo metu kolegos ir mokiniai iš kitų šalių turėjo puikią progą pažinti Lietuvą. Buvo organizuotos pažintinės ekskursijos po Kauną, Anykščius, Vilnių, aplankytas Lietuvos liaudies buities muziejus Rumšiškėse. Ir nors orai nelepino, bet patirti įspūdžiai, pačių išsikepta duonelė edukacinės programos metu tikrai sušildė kiekvieno dalyvio širdį.




Priedai:


Atgal







Visagino savivaldybė
Švietimo ir mokslo ministerija
MOBIS







© 2024 Visos teisės saugomos
Visagino Žiburio pagrindinė mokykla

Energetikų g. 56 LT-31227 Visaginas, tel. +370 386 73359
Visagino Žiburio pagrindinė mokykla